Hønefoss Frikirke

Vi vil være et fellesskap for alle aldersgrupper som lever for Jesus og gjør ham kjent!

Frikirken holder til på norsia, mellom Rema 1000 og Santhanshaugen. Her fylles kirken opp med barn og voksne i alle aldre. I allefall ønsker vi å legge til rette for det.

 

Derfor har vi Helaften, hver tirsdag, som starter med MatSpleis kl 16.40. For en billig penge kan du bli med å spleise på middag og slappe av med et godt måltid, før barna går på BarneGospel, UGG, Junior og B-tweens. Kvelden avsluttes med bønn, kl 20.00.

 

Søndagene feirer vi at Jesus har stått opp fra de døde!! Stort sett vil gudtjenestene inneholde noe som gjør barna involvert, enten ved søndagsskole eller ved at gudstjenesten er lagt opp med tanke på dem.

Gudstjenestene våre prioriterer vi høyt! Bønn, forkynnelse, sang og nattverd er vanlige "komponenter" her. Vi har lav terskel for mennesker og tro på en hellig, treenig Gud.

 

I tillegg har vi smågrupper og arbeidsgrupper, både i hjemmene og i kirken.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon.

 

 

Pastor: Jon Daniel Roum

Tlf: 93096770

E-mail: pastor.roum@gmail.com

Jeg har vært pastor i Hønefoss Frikirke siden 2005. Dissse årene har jeg fokusert på tre ting, slik jeg sa i min ordinasjonstale: Jesus, gleden og menighetens visjon.

Det viktigste for meg som pastor er å trekke mennesker inn i et levende fellesskap med Jesus. Det tror jeg gjøres best ved et misjonalt menighetsliv, der vi trekker veksler på hverandres styrker i et samarbeid om å spre Det glade budskap og i feiring av Herrens nattverd.

Min nådegave er desverre ikke administrasjon, men jeg har et levende og kreativt engasjement i å formidle "hele Guds råd". (Du er velkommen til å laste ned mine prekener.)

Dette engasjementet stopper ikke i menighetens gudstjenester, - jeg snakker gjerne med andre om troen i alle slags sammenhenger. I tillegg har mennesker opplevd å bli berørt av Guds Ånd ved direkte forbønn. Dette vil jeg gjerne være med på og er tilgjengelig for både sykesalving, forbønn og "husrens"/ velsignelse av både hjem og personer. Andre har fått hjelp ved samtale, sjelesorg og åndelig veiledning.

Dersom situasjonen ligger til rette for det står jeg til tjeneste for både vigsel, dåp, konfirmasjon, begravelse og skriftemål.

 
 
 

Copyright © All Rights Reserved